|
|
 |
vv Nieuw Buinen - FC Lienden
|
 |
|
|
|
|
| Flipje78 |

Hoofdklasse ultra
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: wo mrt 10, 2010 4:43 pm
Onderwerp: vv Nieuw Buinen - FC Lienden
|
 |
| |
 |
|
Aanstaande zondag staat de eerste busrit naar Drenthe op het programma van dit seizoen en wel naar Nieuw Buinen nieuwbakken hoofdklasser uit district Noord een kleine twee en half uur rijden.
De Drenthenaren kwamen in de heenwedstrijd op voorsprong in Lienden is een stugge ploeg die het vooral in haar thuiswedstrijden de ''top'' soms lastig maakt, in de heenwedstrijd kwam de Drenthenaren zelfs op voorsprong maar moesten na negentig minuten er met 5-1 af in ondertal.
Dat FC Lienden het moeilijk heeft om het spel te dicteren komt komt vooral boven drijven tegen "de mindere goden", tegen die clubs is juist puntverlies geleden of moeizaam gewonnen (Babberich 5), SC Joure met moeite gewonnen thuis en uit een arsenaal kansen gemist, Nieuw Buinen de eerste helft bedroevend slecht, kort voor rust op gelijke hoogte.
Als er één à twee wedstrijden de punten zijn gehaald bij of tegen clubs, waar je het in eerste instantie niet van denk, lopen ze tegen de mindere tegen de lamp.
hopelijk is het een harde les geweest afgelopen zondag, om niet weer in dat vaarwater terecht te komen, en er een hogere balcirculatie ten toon wordt gespreid.
Nieuw Buinen lijkt met sv Babberich te strijden om de nacompetitie te ontlopen, al zal Sneek Wit Zwart ook weer snel bij de les moeten zijn, ten opzichte van de afgelopen tijd.
Bij FC Lienden zal Roland Jansen zondag het doel wel verdedigen, verder zijn de andere keepers vd Top(?), Moeliker en Wijnen niet inzetbaar, Sander ter Maat zal er wel weer bij zijn zo schat ik, er zijn geen schorsingen.
de aanvang van de wedstrijd in Nieuw Buinen is om 14.00 uur.
op sportpark Sportpark Noorderdiep.
ps.Liendenaar en pannekoek gaan jullie ook de wedstrijd aanschouwen in Nieuw Buinen?
|
|
|
|
| Liendenaar |
Hoofdklasse ultra
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: wo mrt 10, 2010 4:58 pm
Onderwerp:
|
 |
Flipje, Ik ben er in ieder geval niet bij zondag.
Ik verwacht overigens ook een lastige pot. Zoals je terecht opmerkt speelt Lienden dit seizoen beter tegen de goed voetballende ploegen en heeft het problemen om zelf het spel te dicteren. al was Juliana uit natuurlijk een mooie uitzondering op die regel.
Ben benieuwd of Lienden inderdaad geleerd heeft van wedstrijd tegen babberich!!
Lienden zal voor de topklasse en om stiekem de titel in zicht te houden de twee volgende wedstrijden (Nieuw Buinen en Alcides uit) gewoon moeten winnen.
Ik ga er vanuit dat Lienden de punten meeneemt maar makkelijk zal het zeker niet worden!!!
_________________ Het seizoen van de waarheid !!
|
|
|
|
| pannekoek |
Hoofdklasse hooligan
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: wo mrt 10, 2010 7:52 pm
Onderwerp:
|
 |
helaas ook niet een keertje aanwezig ,familieverplichtingen ...
moet wel even lachen over de hogere bal circulatie van jou flip ,
wellicht heeft men dit verleden week verkeerd begrepen,want ik zag alleen drietraps raketten .
maar goed ,van loenhout 25 meter na voren ,buitenspelers een spitsen een keertje in de voeten inspelen of met een steekpass en het word nog wat ,maar babberich is een club ,die ongeveer dezelfde speelstijl heeft en dan hebben we het moeilijk..
dus wellicht op een iets groter veld ,met wat meer overleg en met de vaste keeper binnen de palen ,moet het toch gewoon gaan lukken ..
dus winnen van nieuw buinen ,alchides ,Hsc ,sneek en we staan met 1 voet in de topklasse ..
elke verliepunt,zal men terug moeten halen bij quick 20,wke of achilles 29
|
|
|
|
| Liendenaar |
Hoofdklasse ultra
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: do mrt 11, 2010 11:20 am
Onderwerp:
|
 |
| pannekoek schreef: |
dus winnen van nieuw buinen ,alchides ,Hsc ,sneek en we staan met 1 voet in de topklasse ..
elke verliepunt,zal men terug moeten halen bij quick 20,wke of achilles 29 |
Pannenkoek,
Je gaat er toch niet vanuit dat we thuis verliezen van Achilles en/of Quick '20 zeker??
Ben het wel met je eens dat je met nog 12 punten heel ver komt. Zondag de eerste 3 maar binnen halen.
Maar vat betreft de opstelling. Ik denk dat het voor het voetbal al iets scheelt dat Ter Maat weer terug is op de back i.p.v. Brands.
Verder zou ik graag eens een middenveld willen zien met van loenhout en Harlaux. Dat moet het voetbal toch ten goede komen lijkt me ?
|
|
|
|
| pannekoek |
Hoofdklasse hooligan
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: do mrt 11, 2010 12:56 pm
Onderwerp:
|
 |
dat laatste willen wel meer mensen zien ,ik trouwens ook ,
echter men heeft gekozen voor een andere tactiek ,gezien het feit dat Bartels en de kruyk de zaken daar staan ,om de zaken onder controle te houden en dat doen ze bovenverwachting goed,maar het zijn van nature ,geen voetballers voor die positie
ik ga er trouwens vanuit ,dat we ze ook zomaar kunnen verliezen van die 2 clubs en dat 3 punten geen zekerheidje zijn ..
Be Quick uit ,kan ik me geen positief resultaat uit van herinneren .
tegen WKE word of administratief afgehandeld of een thriller
Dus 12 punten vooraf is lekker om de moeilijke serie in te gaan
|
|
|
|
| Knoalster |
Hoofdklasse meeloper
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 11:28 am
Onderwerp: Re: vv Nieuw Buinen - FC Lienden
|
 |
| |
 |
|
Lijkt me duidelijk dat Lienden vandaag de grote favoriet is.
Het team van Nieuw-Buinen wordt door de trainer Lesmond Prinsen veel te veel door elkaar gegooid. Misschien dat Nieuw-Buinen een keer tot de slof uitschieten, want elke club, hoe het slecht gaat zal vroeg of laat een keer een wedstrijd winnen.
| Flipje78 schreef: |
Aanstaande zondag staat de eerste busrit naar Drenthe op het programma van dit seizoen en wel naar Nieuw Buinen nieuwbakken hoofdklasser uit district Noord een kleine twee en half uur rijden.
De Drenthenaren kwamen in de heenwedstrijd op voorsprong in Lienden is een stugge ploeg die het vooral in haar thuiswedstrijden de ''top'' soms lastig maakt, in de heenwedstrijd kwam de Drenthenaren zelfs op voorsprong maar moesten na negentig minuten er met 5-1 af in ondertal.
Dat FC Lienden het moeilijk heeft om het spel te dicteren komt komt vooral boven drijven tegen "de mindere goden", tegen die clubs is juist puntverlies geleden of moeizaam gewonnen (Babberich 5), SC Joure met moeite gewonnen thuis en uit een arsenaal kansen gemist, Nieuw Buinen de eerste helft bedroevend slecht, kort voor rust op gelijke hoogte.
Als er één à twee wedstrijden de punten zijn gehaald bij of tegen clubs, waar je het in eerste instantie niet van denk, lopen ze tegen de mindere tegen de lamp.
hopelijk is het een harde les geweest afgelopen zondag, om niet weer in dat vaarwater terecht te komen, en er een hogere balcirculatie ten toon wordt gespreid.
Nieuw Buinen lijkt met sv Babberich te strijden om de nacompetitie te ontlopen, al zal Sneek Wit Zwart ook weer snel bij de les moeten zijn, ten opzichte van de afgelopen tijd.
Bij FC Lienden zal Roland Jansen zondag het doel wel verdedigen, verder zijn de andere keepers vd Top(?), Moeliker en Wijnen niet inzetbaar, Sander ter Maat zal er wel weer bij zijn zo schat ik, er zijn geen schorsingen.
ps.Liendenaar en pannekoek gaan jullie ook de wedstrijd aanschouwen in Nieuw Buinen? |
|
|
|
|
| Knoalster |
Hoofdklasse meeloper
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 5:27 pm
Onderwerp: Re: vv Nieuw Buinen - FC Lienden
|
 |
| |
 |
|
Een gestolen overwinning door Lienden vanmiddag. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Nieuw-Buinen kreeg een strafschop waarbij de scheidsrechter verzuimde rood te geven voor een doorgebroken tegenstander. Veel onnodige gele kaarten gegeven voor onbenulligheden door een zeer matige scheidsrechter. Echte overtredingen werden door hem over het hoofd gezien en een paar echte overtredingen die geel hadden moeten zijn...........zag hij niet. Hij gaf Daniël Manning na een overtreding geel.......en direct daarna de rode kaart..........in de veronderstelling had................echter hij had nog geen geel................het boekje kwam erbij............en eindelijk ontwaakte de scheidsrechter. Onbegrijpelijk dat dit soort flierefluiters ín de hoofdklasser loopt te fluiten. Ik begrijp niet dat dit Lienden bovenin draait...........want met een beetje meer geluk en effectiviteit had Nieuw-Buinen gewoon kunnen winnen.
| Knoalster schreef: |
Lijkt me duidelijk dat Lienden vandaag de grote favoriet is.
Het team van Nieuw-Buinen wordt door de trainer Lesmond Prinsen veel te veel door elkaar gegooid. Misschien dat Nieuw-Buinen een keer tot de slof uitschieten, want elke club, hoe het slecht gaat zal vroeg of laat een keer een wedstrijd winnen.
| Flipje78 schreef: |
ps.Liendenaar en pannekoek gaan jullie ook de wedstrijd aanschouwen in Nieuw Buinen? |
|
|
|
|
|
| Flipje78 |

Hoofdklasse ultra
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 5:31 pm
Onderwerp:
|
 |
|
Nieuw buinen - Fc Lienden 1-2 rust 0-0 de nul één door pastoors in de vijfentachtigste met de minuut, en de negentigste frank hol de twee nul. en marcel smit ter in blessure tijd de een twee. nu nog in de bus mp weg maar huis. jansen red penalty in de éénenzestigste minuut en een goede reflex daarvoor uit een vrije trap.
|
|
|
|
| bmonder |
Hoofdklasse passant
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 7:47 pm
Onderwerp:
|
 |
Nieuw buinen had gewoon kunnen winnen vandaag. FC Lienden werd in de eerste helft overklast door nieuw buinen. Middenvelder John van Loenhout heeft 2x uit een vrije trap een kans kunnen wagen, maar verder was het aan nieuw buinen. Helaas stond er een goede doelman op de sluitposten.
De tweede helft werd in het begin gedomineerd door Lienden die door Hans Kraaij vervloekt werden om hun eerste helft. Nieuw Buinen vocht zich terug en herpakte zich. Uiteindelijk resulteerde alles in een schlemielig goaltje voor Lienden.
Helaas, maar nieuw buinen mag zich tevreden stellen met het spel. Van dit lienden had er gewonnen kunnen worden of op zijn minst een gelijkspel. Trainer hans kraaij toonde zich niet content met de uitslag en het spel van zijn ploeg.
|
|
|
|
| pannekoek |
Hoofdklasse hooligan
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 10:14 pm
Onderwerp:
|
 |
tja Flip ,nog een paar puntjes en het feest kan beginnen ..
nog nieuws ???
|
|
|
|
| Flipje78 |

Hoofdklasse ultra
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 10:39 pm
Onderwerp:
|
 |
| |
 |
|
Ja het ging vandaag weer niet van een leien dakje, en zeker niet de eerste helft, waren Lienden op gezonde agressie van de tegenpartij het aflegde, mooi voetbal als je dat vandaag van plan was kon je vergeten, het veld heeft heel wat geleden in Nieuw Buinen met de weersomstandigheden van de laatste tijd, het veld dat geen drainage heeft.
met Roland Jansen in het doel, die het keepersprobleem bij de Liendense formatie moest oplossen, en dat zeer goed deed, door mede die strafschop te maken, maar ook bi de overige ballen die hij te verwerken kreeg goed handelde.
zoals ik al aangaf werd er in het begin door Lienden niet goed gespeeld, men vond mekaar, niet goed in het veld, veel duels om de tweede bal werden niet gewonnen, dom balverlies op het middenveld waarbij de voorwaartse waaronder Daniël Manning(7)zette de lijnen uit , Jeroen Fühler(9) moeilijk van de bal te krigjen. en Arjan Wiegers(11) snelle vleugelspeler.
enkele mogelijkheden in de eerste helft voor Nieuw Buinen werden door Roland Jansen onschadelijk gemaakt, FC Lienden had enkele schoten uit de tweede lijn, en een schot voorlangs van John van Loenhout en vrije trappen van te grote afstand.
in de tweede helft waren de wissels raak, Jeroen vd Kerkhof bleef in de kleedkamer achter en Frank Hol acteerde voor hem de tweede helft en er kwam meer diepgang in het spel, een half uur voor tijd een ingeleverde bal waar Arjan Wiegers richting de zestien ging en door Pieter Kuijpers een halt word toegeroepen met een gele kaart als gevolg(waar rood de juiste kaart had moeten zijn, alleen richting de doelman maarja interpretatie van de leidsman!) en de strafschop, maar door Roland Jansen werd de strafschop subliem gekeerd en Pieter Kuijpers vervangen door Roel Kamphorst die als rechtermiddenvelder gaat spelen. , na aanwijzing van Kraay jr. die riep rechts van je tegen Ronald,waarbij de trainer Prinssen schrikt en denk ojee hij schiet altijd de strafschop rechts en ook nu.
hierna een mogelijkheid Marc Harlaux die nog werd afgefloten wegens aanvallen van de keeper binnen het vijf meter gebied(meespringen) en zo de goal werd geannuleerd.
even later werd Marc Harlaux ook uit zijn lijden verlost en vervangen door Jordy Brands die als extra aanvaller werd ingezet.
enkele goede corners leverde steeds meer gevaar op over de blauw witte, zo ook een diepte bal op Frank Hol maar keeper redt goed op zijn inzet, hierna komen twee spelers hard in aanraking met als gevolg een zware hersenschudding voor Robert Oosting.
Na een scrimmage binnen de vijf meter gebied is het Jesse Pastoors die het beslissende tikje geeft en tergend langzaam in het doel rolt, Nieuw Buinen krijgt een corner te nemen de afgeslagen bal wordt van het middenveld opgepikt door Roël Fernand die enkele meters maakt en de vrijstaande Pastoors vind, hij op zijn beurt mooi wacht op de aansluitende Frank Hol en die beheerst afrond en de zege veilig stelt, ver in blessure tijd de 1-2 door Marcel Smit na slecht uitverdedigen en zo Roland Jansen toch nog passeert alleen voor de statistieken.
een scheidsrechter vandaag die zijn eigen persoontje belangrijker vond, en zijn eigen wedstrijd floot.
aan Liendense zijde is volgende week Jory te Brinke geschorst, overige gele kaarten hebben geen consequenties.
nog zo'n elf punten om zeker te zijn van de Topklasse maar dat is wel erg maximaal, met het gegeven dat de ploegen bovenin elkaar nog treffen.
beste spelers vandaag waren o.a. Roland Jansen en Erik de Kruijk.
een lelijke overwinning maar wel drie punten!
|
|
|
|
| pannekoek |
Hoofdklasse hooligan
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 11:03 pm
Onderwerp:
|
 |
tja Flip ,als we de gelderlander mochten geloven ,was er geen noodzaak om te wisselen ,alleen Bartels voor Harlaux ..
als ik jou verhaal lees ,is de kerkhof en Kuipers ook een verandering ,dus in de as twee wissels ..
maar goed ,de punten zijn binnen ,trouwens waar was die Jansen verleden week ???
volgende week ,ook een mooie pot ,vind ik zelf een mooie ploeg ,Achildes en wel jammer dat ten Brinke geschorst is ,vind het echt goed ,als voorstopper ..
ik wacht op het paasweekend ,als is aankomende woensdag ook belangrijk ,gelijkspel zal mooi zijn
|
|
|
|
| Flipje78 |

Hoofdklasse ultra
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 11:09 pm
Onderwerp:
|
 |
| pannekoek schreef: |
tja Flip ,als we de gelderlander mochten geloven ,was er geen noodzaak om te wisselen ,alleen Bartels voor Harlaux ..
als ik jou verhaal lees ,is de kerkhof en Kuipers ook een verandering ,dus in de as twee wissels ..
maar goed ,de punten zijn binnen ,trouwens waar was die Jansen verleden week ???
volgende week ,ook een mooie pot ,vind ik zelf een mooie ploeg ,Achildes en wel jammer dat ten Brinke geschorst is ,vind het echt goed ,als voorstopper ..
ik wacht op het paasweekend ,als is aankomende woensdag ook belangrijk ,gelijkspel zal mooi zijn |
speelde vandaag weer als back, Kuijpers centraal, gewoon thuis in Rijen de afspraak was er toch dat als de vd Top gewoon fit is dat Jansen niet als stand in op de bank gaat zitten dat zijn afspraken tussen hem en de staf.
|
|
|
|
| Liendenaar |
Hoofdklasse ultra
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: ma mrt 15, 2010 9:50 am
Onderwerp:
|
 |
| |
 |
|
Als ik de reakties zo lees is het dus een gelukkige en mischien wel onverdiende overwinning geweest.
Weer geen wedstrijd om over naar huis te schrijven dus.
Hoe kan het toch dat Lienden zijn beste wedstrijden afwerkt tegen Achilles, De Treffers en WKE en vervolgens niet kan overtuigen tegen ploegen als Babberich en Nieuw Buinen.
Kraay krijgt de ploeg toch niet echt aan het voetballen en dat is heel jammer.
Ik zie wel dat harlaux gespeeld heeft, maar volgens Flipje niet best geloof ik. Verder ook weer vd Kerkhof en niet Hol.
Het blijft behelpen voor Lienden op het middenveld en in de aanval en Kraay heeft schijnbaar nog niet de juiste combinatie gevonden.
maar goed, voorlopig staan we nog steeds op plek 2 en volop op koers voor de Topklasse. En dat is het enige wat op dit moment telt natuurlijk.
Ik denk zelf dat Lienden deze keer aan 47 punten genoeg zal hebben om de top 4 te halen.
8 punten uit 7 wedstrijden. Dat moet mi gewoon kunnen.
|
|
|
|
| pannekoek |
Hoofdklasse hooligan
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
Geplaatst: ma mrt 15, 2010 10:25 am
Onderwerp:
|
 |
het enige wat ik kan toevoegen Liendenaar,is dat men van spelers die maanden niet of weinig gespeeld hebben ,ineens de oplossing zijn ,om het niveau omhoog te tillen
als we kritisch kijken ,zie ik zelfs het volgende doelsaldo in periode 3 namelijk 9 voor en 3 tegen ,dat word nog wat ,als we echt gaan voetballen ..
volgende week ,een cruciaal duel in Meppel ,deze woensdag spelen Achilles en Wke tegen elkaar en wellicht lopen de Oldenzalers nog een lekke band op in Haaksbergen en word het allemaal ietsje makkelijker ..
volgens mij heeft bijna iedereen bijgetekend bij Lienden,Messi blijft bij Barcelona ,dus vraag ik me af ,wat we volgend jaar te zien krijgen ..
|
|
|
|
|
Options and Permissions
|
|